31 ביולי 2011

מורה משמעותי

מורה משמעותי
אינו בהכרח זה שרכש ידע והשכלה גבוהה
הוא לאוו דווקא זה שטורח על מערכי השיעור שלו
גם לא זה שכתתו היא הממושמעת ביותר בבית הספר.

מורים מסוג זה, וודאי רציניים ומקצועיים
וללא ספק מביאים כבוד למקצוע ומקדמים את תלמידיהם להישגים.

מורה משמעותי הוא אותו מורה
שמצליח לגעת בנשמה של תלמידיו.
הוא זה, שרואה מעבר וחודר לפנימיות של תלמידיו.
הוא זה שמצליח להכנס לנבכי נפשו של הילד.

מורה משמעותי הוא זה שברגישות אין קץ,
יכול לחוש את הילד, להזדהות עמו
ולכוונו-למצוא בתוכו את איכויותיו הפנימיות.

הוא אותו מורה
שרואה שמעבר למעטפת
את האישיות והפוטניצאל הטוב,
ומורה לו את הדרך להגיע אל המקור הזה ולעשות בו שימוש.

מורה משמעותי הוא זה
שאוהב את תלמידו, דואג לו וחפץ ביקרו.
הוא זה, שמעניק מעצמו
בזמן וברגש
בתשומת לב ובהתבוננות
בקשבה ובהשקעה
ללא משוא פנים
ומוביל את הילד לממש את עצמו באופן מיטבי.

מורה משמעותי
אינו נבהל מילד מרדן
אינו נלחץ מילד "בעייתי"
אינו מרפה ידיו כשנתקל בילד "קשה".

עבורו "בעייתי" ו"קשה" הן מילים לא רלוונטיות
בקשר הקסום הזה
מורה-תלמיד.

הוא מבין שיש לו ייעוד לפצח את הקושי
להתגבר על הבעיות
ולהעניק לתלמידו את הכלים והאומץ ללכת פנימה
ולהוציא את כל הטוב שקיים בפנים.

מורה משמעותי חש בעבודתו זכות
חש בעבודתו שליחות ויעוד.

מורה משמעותי
מלמד את תלמידיו ומכוונם
להפוך לכשיתבגרו לאנשים משמעותיים בחברה
הוא מצליח לטעת בהם את האמון והתקווה
שקיימים בתוכם היכולות להיות כאלו.

מורה משמעותי אינו פועל במחרב ריק.
הוא פועם בליבם של ילדים וילדות

והם-
בחיוכם
בהקשבה לעצמם
בהערכה שלהם לעצמם
ובתקווה המפעמת בליבם
באמונתם
ובזיהויים את יכולותיהם
הם-הם
שהופכים אותו
למורה משמעותי.

הוא אינו יכול להיות כזה
מבלי שיגע בתלמידיו.